Del 2

Jag vaknade tidigt. Yohio skulle inte komma till centrum förräns vid fyra. Men jag åkte till centrum vid 11. Jag gick omkring i centrum och hittade en scen. Där stod en stod en skylt och jag antog att jag var rätt. Klockan var 13.30 och det var inte så mycket folk där ännu. När klockan var 15 i 16 så var det proppfullt. Jag hade platsen längst fram i mitten. Jag kände att det började pirra i min mage, sådär som det gjorde första gången när jag såg bilden på honom. Jag var lika gammal som honom och hade varit inne på visualkei stilen i flera år. Jag var inte jätte visuell men jag klädde mig rätt vanligt med en touch av visualkei. De hade nedräkning nu. "10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 YOHIOOOO!" Och där kom han. Jag blev som förstelnad. Jag kunde inte göra annat än att titta in i hans ögon och bli förtrollad. Helt plötsligt blev allt svart och bilden av yohio som hjälpte mig i Japan ifrån drömmen kom upp i mitt huvud. När den försvann såg jag in i yohios ögon igen. Drömmen var lite läskig, det var ju inte sant, men varför fick jag upp det i huvudet hela tiden? Jag mötte yohios blick. Han sjöng heartbreak hotel. Det såg ut som om han kom av sig när han såg mig. Han tittade snabbt bort och försökte fokusera. När han hade uppträtt klart så ringlade signeringskön lång. Jag hade hamnat sist tråkigt nog men jag väntade tålmodigt på min tur. Timme efter timme gick och till slut var det min tur. "Hej, jag älskar dig & din musik!" Sa jag. "Hej! Jag känner igen dig!" Sa han och såg förvirrad ut. Jag var sist så vi pratade lite. "Jag visste inte vem du var förräns igår.." Sa jag, "men jag kände igen dig ifrån något, det var jag stensäker på" fortsatte jag. "Jag minns inte ifrån vart jag kommer ihåg dig.. Jag gör det bara..." Sa han och log. Jag log tillbaka och gick ner. Jag skakade nästan. Av osäkerhet & lycka. Vad var det egentligen jag kände igen honom ifrån, och vart kände han igen mig ifrån... Klockan var 21.30 och jag gick hem. Bussen kom aldrig. Det tog en timme att gå men jag kände att jag behövde tid att tänka så jag bestämde mig för att gå även om det tog ett tag. Det var ett gäng tonårskillar som kom gående med ölflaskor mot mig. "Tjena bruden, ska du med?" Sa dom. "Haha, nä, måste hem" svarade jag. "Men snäääälllllllaaaa!" Sa de. "Asså nej, jag vill inte" sa jag. "Vart har du varit då?" Sa en av killarna. "På yohios signering i centrum..." Sa jag. "Aha, minns du honom från något tidigare?" Sa han då. "Eh, jaa, men va?" Sa jag och tittade ner. När jag tittade upp igen var de borta. Jag tittade åt alla håll men såg dem inte. Jag fick en obehaglig känsla och fortsatte gå fort. När jag kom hem somnade jag snabbt. Jag vaknade sent dagen efter. Jag hade drömt exakt samma dröm den här natten också, fast dom 3 killarna jag träffat igår var också med i drömmen, fast bara i bakgrunden. Jag bestämde mig för att inte tänka mer på det...

________________________________

Hoppas ni gillar den :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0