Del 1 (av den nya novellen)

Idag var en ganska vanlig dag. Jag satt i min säng och läste i en tidning, en sån där skvallertdining typ. Då såg jag en artikel om melodifestivalen, idag var det delfinal 1 och jag hade ingen koll alls på vilka som skulle vara med. Jag slog upp sidan om melodifestivalen. Där var en bild. Jag kunde inte avgöra om det var en tjej eller kille men under stog det "17 årige yohio från Sundsvall, en kille med japansk anda" och jag blev som förtrollad av honom. Jag Googlade upp honom och läste en del. När det väl var dags för melodifestivalen såg jag honom, hörde hans låt. Det var något jag kände igen i honom, men jag kunde inte komma på vad det var. Han var lik någon jag sett förut. Jag röstade massor av gånger, men tillslut kom mamma upp "hallå! Jag är inte gjord av pengar, du får spara dina egna pengar om du ska rösta på yohoh" sa hon. "Mamma, han heter faktiskt Yohio!" Sa jag och log. Mamma gick iväg igen. När melodifestivalen var slut så gick jag och la mig i sängen och fortsatte bläddra i tidningen. "YOHIO i Täby Centrum, Söndag!" Och jag blev överlycklig! "Imorn ska jag till Täby Centrum mamma!" Ropade jag. Antagligen sov mamma redan då hon inte svarade på mitt rop. Jag kunde verkligen inte sova. Jag var så förväntansfull så jag kunde spricka. Mitt i natten ringer någon. "Eh hallå?" Säger jag. "HALLLLLÅÅÅÅ!" Ropar någon högt. Det låter som den är på en fest. "V...vem är du?" Säger jag lite osäkert. "Jag? Jo jag är någon." Svarar den. "Okeeej?" Säger jag. Den lägger på direkt efter det. Vem var det? Jag kände inte igen rösten alls. Jag somnade snabbt efteråt, men vaknade fort igen. Jag hade drömt en väldigt obehaglig dröm, det var som den var san. Drömmen var en dröm ifrån när jag var i Japan, förra året. Jag hade varit på en pub och några killar hade lurat i mig lite mycket öl. Jag hade inga fler minnen ifrån den kvällen än att jag vaknade upp på mitt hotellrum. I drömmen hade iallafall jag ramlat. Det var suddigt. Men där, där var Yohio. Han tittade på mig. Jag låg på marken. Han höll i min hand och log när jag tittade på honom. Det kändes så sant men jag visste att det absolut inte va det, jag minns klart och tydligt att min vän sa att det var en polis som hjälpt mig den kvällen, och bara en polis. Ingen annan...

________________________________

Hoppas ni tycker om den!

/W


Kommentarer
Postat av: Hejhejhej

Omg jag önskar att han kunde komma till Täby centrum:3

2013-08-10 @ 04:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0