Del 5

Jag somnade fort och sov hela vägen fram till Sundsvall. När vi väl var framme hade vi lite bråttom. Yohio fick håret fixat och blev sminkad fort. Jag höll mig i bakgrunden så got det gick. När yohio hade uppträtt så var det signering. "Caroline, vill du hämta min mobil i bussen?" Ropade han lite diskret, trodde han. Jag nickade som svar och vände mig om. "Hej vem är du?" "Varför pratar yohio med dig?" Var det några som sa. "Jag hinner inte prata!" Sa jag, jag lät säkert irriterad men det var inte riktigt meningen. "Vad heter du??" Ropade någon. Jag svarade inte och sprang ut till bussen. På yohios mobil ringde det. Jag svarade. "Hallå?" Sa jag. "Ääär yohio där??" Sa en liten tjej. Hon sa det så gulligt så jag kunde inte bli arg. "Nej tyvärr, han är upptagen" sa jag snällt. "Okej! Va tråkigt då.. Men vem är du?" Sa tjejen. "Jag heter Caroline, jag är en vän till yohio!" Sa jag. "Varför svara du i hans telefon?" Sa hon. Nu lät hon mer irriterad. "Jag skulle hämta den åt honom, och den ringde" sa jag. "Jaha, jag hoppas att du inte har något på hån med yohio för han är MIN." Sa hon och la på. Jag skrattade bara åt henne. Jag gick tillbaka och gick upp till yohio på scenen. "Här" sa jag och gav honom mobilen. "Vem är det här?" Sa han och pekade på nummret som ringt. "Nån tjej bara, hon frågade om du var där och vem jag var.." Sa jag. "Okej" sa ha och jag gick ner för det kom upp mer folk...

/W


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0