Del 7

....var det ingen där. "Vart är alla?" Frågade Yohio. "Inte vet jag!" Sa jag. Vi gick omkring utan att göra något speciellt hela dagen. Tillslut gick vi hem till yohio igen. "Varför är alla borta? Och varför vägrar de att svara och så?" Säger yohio. Det är i princip det enda han har sagt idag. "För 2818 gången, jag har ingen aning!" Säger jag. "Förlåt om jag är så jobbig, jag blir bara orolig. "Jag förstår det, men vi får försöka lösa det!" Säger jag och ger yohio en puss på kinden. "Vad ska vi göra nu då?" Säger yohio. "Vi kan baka en tårta!" Säger jag som varit sugen på tårta sen igår. "Ja, visst." Säger yohio och vi går in i köket. När tårtan är klar så finns det grädde kvar. När yohio tittar bort så tar jag lite grädde på handen och kastar det i hans ansikte. "Haha, du ska dö!" Säger han och kastar mer grädde än vad jag kastade på mig. Det slutade med grädde i hela köket. Innan vi städade satte vi oss på balkongen och åt tårta, den var faktiskt godare än jag trott. Sen städar vi hela köket och duschar, eftersom vi var dränkta i grädde. Efter det sätter vi oss på balkongen och äter ännu mer tårta. Då ringer yohios mobil. "A hallå?" Säger han. "Yohio!! Gud vad skönt att höra din röst igen!" Sa rösten. Det var yohios pappa! "Vart är ni?" Säger yohio. "Vi är i turné bussen, vi är mitt i ingenstans utan bensin och vi har punktering i 3 hjul." Säger han. Det förklarade varför de inte var här. "Varför har du inte svarat när jag har ringt?" Säger yohio. "Vi har inte haft teckning, förräns nu, men den bryts nog snart!" Sa han. "Men vem var det som svarade i din telefon igår när jag ringde?" Säger yohio. "Det var Jenziih, han ville skoja med er." Sa han. "Hälsa honom att det inte var roligt" sa yohio lite surt. "Men varför åkte ni utan oss från signeringen?" Säger yohio. "Vi tänkte åka och tanka, eftersom ni inte var där just då. Men då glömde vi bort det och åkte vidare och..." Sa han. Det bröts. Yohio hade haft på högtalare så jag hade hört allt. "Hur ska vi hitta dom?" Sa yohio. "Inte vet jag..." Sa jag. Yohio såg ledsen ut...


Kommentarer
Postat av: Sora Skyrose

Mer! Du är jätteduktig!!

2013-06-19 @ 12:52:28
URL: http://princessesora.bloggplatsen.se
Postat av: Yeko

Meeeer ÄLSKAAAR det!!!! Meeeer

2013-06-30 @ 11:43:19
URL: http://yohionovell.devote.se
Postat av: SiMONE

Mer! Älskar ditt sätt att skriva, och denna novell är gripande ^^

2013-07-01 @ 12:18:02
URL: http://SiMONEcuti.bloggplatsen.se
Postat av: Edit

Meeeeer

2013-07-05 @ 10:53:05
Postat av: hannah

är den här novellen sann?

2013-07-16 @ 11:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0